.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رژه نیروهای مسلح در ساری برگزار شد
رژه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با حضور یگان‌های مختلف در شهر ساری برگزار شد.

به گزارش شمال نیوز، امیر دریادار خرداد حکیمی صبح چهارشنبه در مراسم رژه  نیروهای مسلح استان مازندران با گرامیداشت هفته دفاع مقدس در ساری بر لزوم پاسداشت این دوران تأکید کرد و گفت: باید به بیان خاطرات از دوران دفاع مقدس بپردازیم تا نسل جدید با آنچه بر این کشور گذشته است، آگاهی یابند.

وی اظهار داشت: جنگ تحمیلی پیش از ۳۱ شهریور آغازشده بود و پس از انقلاب اسلامی دشمن از فرصت استفاده و ادعاهای مرزی را علیه کشور مطرح کرده بود و بیش از ۴۶۰ مورد تجاوزهای هوایی و دریایی را به خاک کشورمان انجام داده بود.

دریادار حکیمی تصریح کرد: دشمن برآورد کرده بود تا ظرف یک هفته نیروهای مسلح ایران شکست خورند اما راهبرد دشمن در همان روزهای اول با شکست مواجه شده بود.

فرمانده دانشگاه دریایی امام خمینی (ره) نوشهر ادامه داد: دشمن به تأثیر کلام حضرت امام راحل پی نبرده بود و دشمن برای تصرف بخشی از خرمشهر ۳۴ روز پشت دروازه‌های این شهر زمین‌گیر شده بود.

وی افزود: در ۳۱ شهریور ۵۹ حدود ۵۲ فروند هواپیمای عراقی به کشورمان تهاجم گسترده داشته‌اند اما دستاورد راهبردی به دست نیاورده بودند.

امیر حکیمی تصریح کرد: مقاومت نیروهای مسلح، بسیج، ارتش و سپاه در مرز زمینی سبب شد تا صدام شش روز پس از شروع جنگ، قطعنامه سازمان ملل را بپذیرد.

وی عنوان کرد: صدام که فکر می‌کرد شش‌روزه بتواند تهران را تصرف کند اما پس از هشت سال نتوانست وجبی از خاک کشور را تحت تصرف خود درآورد این در حالی است که کشورهای صاحب سبک نظامی پشتیبان آن بوده‌اند.

فرمانده دانشگاه دریایی امام خمینی (ره) نوشهر خواستار گرامیداشت هفته دفاع مقدس و انتقال دستاوردهای این دوران به نسل‌های جامعه شد.

در این مراسم نیروهای مسلح حاضر در میدان شهید قاسمی ساری رژه رفتند و دستاوردهای نظامی و تجهیزاتی را به نمایش گذاشتند.

منبع:مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.341 seconds.